هشت اشتباه کپی رایت که ممکن است موجب نابودی فروش شما شود

  • یکی از مهمترین رویکرد های ایجاد و طراحی وبسایت شما چگونگی نمایش محصولات و خدمات شما به مشتریان می باشد. این موضوع می تواند موجب شکست و نابودی یک کسب و کار شود و در اغلب موارد شما می توانید تنها با ایجاد تغییری کوچک در چگونگی استفاده از کلمات و واژگان و جمله بندی محتوای سایت افزایش بزرگی در میزان فروش خود را موجب شوید.

    اینها 8 مورد از خطاهای کپی رایت هستند که می توانند موجب سرنگونی فروش شما شوند. با این وجود نیازی به نگرانی نیست، زمانی که از آنها مطلع شوید و نسبت به آنها آگاهی پیدا کنید، راه حلی بسیار ساده برای آنها وجود دارد. اجازه دهید با پرداختن به اولین خطا مطلب را آغاز کنیم:

    1- فرض کردن اینکه تنها هدف قرار دادن مطلب کپی بر روی وبسایت، اعیان و توانگر و دلنشین نشان دادن وبسایت و محصول و خدمات عرضه شده بر روی آن است.

    این یکی از بزرگترین اشتباهاتی است که اغلب استارت آپ ها مرتکب آن می شوند. تصور اینکه شما تنها باید یک محصول زیبا و با ظاهر دلنشین را در کنار یک وبسایت جذاب در اختیار داشته باشید و آنگاه مردم برای خرید آن سرازیر می شوند.

    نقش محتوا و سایت شما تنها متقاعد ساختن مشتریان به عکس العمل نشان دادن است و هیچی نقشی در زیبا جلوه دادن محصول یا خدمت شما ندارد.

    به عنوان یک صاحب کسب و کار، شما باید ببینید مهمترین کاری که از خوانندگان خود انتظار دارید چیست؟ شما می خواهید که آنها محصول شما را خریداری کنند، بر روی یک لینک کلیک کنند یا مشترک روزنامه شما شوند؟ یک یا دو عکس العملی که از خوانندگان خود انتظار دارید را مشخص کنید و بدانید که این موارد همواره باید در زمان نگارش و تهیه محتوا مد نظر شما قرار داشته باشند.

    هشت اشتباه کپی رایت

    2- اشتباه گرفتن خصوصیات با مزایا اشتباه رایج دیگری است که ممکن است فروش شما را از بین ببرد.

    مشکل اصلی در سعی و تلاش برای فروش خصوصیات و ویژگی های محصول شما اینست که مشتری شما پس از خرید محصول خودش باید برای پی بردن به مزیت ها و منافع حاصل از محصول پیشنهاد شده از سوی شما تلاش بسیاری زیادی به خرج دهد. و اگر در پی بردن به مزیت های نهفته در محصول برای آنها موفق نباشد، هیچ انگیزه ای برای خرید آن در وی بوجود نمی آید.

    مهمترین وظیفه شما آسان تر ساختن زندگی برای خوانندگان و القاء این نکته به آنهاست که چرا آنها بدون در اختیار داشتن محصول شما قادر به ادامه زندگی خود نیستند. به نتایجی بیندیشید که آنها پس از بدست آوردن محصول فوق العاده شما برایشان حاصل می شود.

    این قانون ساده را به خاطر داشته باشید: ویژگی ها و خصوصیات محصول شما را توصیف می کنند و مزایای محصول نتایج حاصل از خرید محصول است. همیشه بر نتایج تاکید داشته باشید.

    3- نگارش مطلبی بصورت کپی بر روی سایت که هیچ ارتباطی با مشتریان شما ندارد.

    اگر در هماهنگی با مشکلات و نیازهای مشتریان خود رفتار نکنید، آنها ممکن است به منبع دیگری روی بیاورند. آنها نیاز دارند که متوجه شوند، شما آنها را می شناسید و درک می کنید، بدانند که قبل از فروختن چیزی، شما با آنها تعامل برقرار کرده اید. انگار که گویی در حال خواندن ذهن آنها هستید.

    به نظر غیر ممکن می آید، درست است؟ اگر خودتان تحقیق کنید، می بینید آنقدر هم که تصور می کنید مضحک و نامعقول نیست. چندین و چند منبع مختلف در دسترس شما قرار دارد تا از آن طریق موفق به یافتن ترس ها و مسائل مشتریان خودتان می شوید:

    • نظرات درج شده در زیر ویدئو های یوتیوپ با موضوعات مرتبط
    • ایمیل های مشتریان یا پرسشنامه ها
    • وبلاگ ها و فروم ها در صنعت شما
    • ….

    اینها روشهای مناسبی برای پی بردن به موضوع هایی است که در ذهن مشتریان شما می گذرد. حتی می توانید به سایت کتاب فروشی آمازون مراجعه کنید و دنبال کتابهایی با موضوع های مشابه بگردید. خواندن نظرات و شکایات درج شده در زیر مطالب سایت شما هم راهی خوب و فوق العاده برای ارتقاء سطح مطالب و البته محصولات و خدمات شما می باشد.

    4- سعی در تغییر باورهای ریشه ای و عمیق مشتریان شما

    حتی اگر موفق به متقاعد کردن آنها شدید، دلیلی بر دوست داشتن شما وجود ندارد. این موضوع همانند اینست که واقعیت راستین در مورد بابا نوئل را به یک کودک بگویید: مطمئنا حرف شما را باور می کنند، اما برای مدتی دیگر نمی توانید عمو یا دائی مورد علاقه آنها باشید.

    5- سعی کنید در محتوای خود به ایده ها و مطالبی که باور کردن و قبول آنها توسط مخاطبین شما سخت است، اشاره نکنید.

    حتی اگر این موضوع واقعیت هم داشته باشد، و عزم حقیقی برای ارائه کردن چیزی که صحبتش را می کنید، داشته باشید، اگر باور کردن آن سخت باشد، مردم به احتمال زیاد باز هم از شما دوری می کنند. بهترین روش استفاده از مفاهیمی است که با آنها آشنایی دارند و سپس هدایت قدم به قدم آنها به سوی ایده ها و موضوعات جدیدی است که در ذهن خودتان دارید.

    6- اشتباه دیگری که باید از آن دوری کنید گفتن و گوشزد کردن نیاز مشتریان به آنها بجای ارائه چیزی است که آنها می خواهند.

    روش برخورد با این مسئله به این ترتیب است: ابتدا ببینید مخاطبین شما به چه چیزی نیاز دارند و سپس محصول یا خدمتی را به آنها عرضه کنید که در برگیرنده چیزی باشد که آنها حقیقتاً به آن نیاز دارند.

    به عنوان مثال، اگر به آنها بگوئید که به منظور سلامتی و کاهش وزن خود نیاز به انجام مجموعه ای ورزش ها در 5 نوبت در طی هفته و حفظ یک رژیم سالم غذایی دارند، معمولا ممکن است به شما بی اعتنایی کنند. اما اگر به آنها “بهترین روش برای کم کردن 5 پوند وزن در طی هفته را بدهید”، موجب جلب توجه آنها می شوید. حتی اگر در حقیقت این روش یک رژیم غذایی سالم و 5 نوبت ورزش در طی هفته باشد.

    7- عدم توانایی و موفقیت در استفاده از یک تن شخصی و محاوره ای با خوانندگان خودتان

    نسبت به استفاده از کلمات بزرگ و تخصصی که ممکن است از آن بدور باشند یا آشنایی با آن نداشته باشند دوری کنید. استفاده از یک گویش مجهول و آکادمیک ممکن است در ظاهر موجب با هوش جلوه کردن شما شود، اما موجب حرکت مشتریان شما به سمت یک رقیب دوست داشتنی تر می شود. همچنان با آنها ارتباط برقرار کنید، که گویی راغب به صحبت و گفتگویی خارج از فضای مجازی یا بصورت رو در رو هستید.

    8- عدم قرار دادن مخاطبین خودتان در چنان وضعیت ذهنی که گویی خودشان پیش از این تصمیمی مبنی بر خرید محصول شما داشته اند.

    من اغلب مطالبی شبیه این جمله را در محتوای تولید و منتشر شده بر روی سایت های مختلف می بینم: “اگر شروع به استفاده از محصول ما بکنید، آنگاه . . . “. به منظور افزایش نرخ تبدیل مشتری بالقوه به مشتری نهایی خود، شما باید اشاره ای ضمنی به درکی مشترک نسبت به این موضوع داشته باشید که گویی آنها پیش از این محصول عرضه شده توسط شما را خریده اند. هر آنچیزی که دیگر بر عهده آنها باقی مانده است لذت بردن از تمامی مزایای محصول فوق العاده شما می باشد.

    اینها 8 مورد از معمول ترین اشتباهات در زمینه کپی رایت بود که اغلب صاحبان کسب و کار در حین تبلیغ محصولات و خدمات خود مرتکب آن می شوند. سعی کنید ضمن دوری کردن از ارتکاب آنها تغییراتی را که یادآوری کردم را اجرا کنید، در اندک زمانی متوجه تغییرات مورد نظر و قرار گرفتن در مسیر موفقیت می شوید.

    نویسنده: زواِ سامرز – 29 بهمن 1393

    فرشید رمضانی: مشاور سئو | اینتراکتیو مارکتینگ

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای
    این مطلب در مجموع 52 بار و امروز 1 بار مشاهده شده است.
    .

    نظرات

    • Majid Saidii
      فوریه 27, 2015 در 3:32 ق.ظ

      ( عدم توانایی و موفقیت در استفاده از یک تن شخصی و محاوره ای با خوانندگان خودتان… )
      خیلی وقت ها دلت می خواد یه آمار کلی در مورد یه محصول بدست بیاری اما فروشنده کاملا تخصصی بهت اطلاعات می ده جوری که فکر می کنی داره با یه زبون دیگه صحبت می کنه …
      بعد که می پرسی خب ساده تر بگو ….
      (با نگاهی عمیق و بزرگوارانه می گه : خب چطوری بگم ؟؟؟ ..
      و این دقیقا یعنی اینکه خودش هم نمی دونه چی گفته… فقط یکسری جملات را کنار هم چیده و طوطی وار در حال بیان اونهاست.

    یک نظر اضافه کنید