انواع تبلیغات آنلاین چیست؟

  • انواع مختلفی از تبلیغات آنلاین وجود دارد که توسط شرکت های بزرگ برای دستیابی به گروه مخاطبان خودشان در دنیای اینترنت مورد استفاده قرار می دهند. اجازه دهید در این مقاله با پرداختن به این موضوع برخی از این تبلیغات را بشناسیم.

    می توان گفت که تبلیغات از زمان ظهور خودش تا به امروز دریایی از تغییرات را پشت سر گذاشته است که این تغییرات نه تنها شامل روشهای بکار رفته در آن می شود بلکه شامل رسانه مورد استفاده آن نیز شده است. اگر تبلیغات آنلاین به عنوان جایگزینی برای دیگر روشهای تبلیغاتی در نظر گرفته نشود، می توان از آن به عنوان مکملی گسترده و کامل برای آنها نام برد. البته حتی در داخل حوزه تبلیغات آنلاین نیز شیوه و اشکال مختلفی از بکار بردن این نوع از تبلیغات وجود دارد  که با هدف دسترسی به مجموعه ای خاص از مخاطبان با استفاده از شیوه ها و تاکتیک های خاص، و در برخی از موارد فن آوری های خاص دارند. در این مقاله، قصد داریم نظری اجمالی داشته باشیم به برخی از انواع شیوه های تبلیغات آنلاین که بیشتر مورد استفاده قرار گرفته است.

    انواع تبلیغات آنلاین

    شیوه های مختلف تبلیغات آنلاین که توسط افراد مختلف برای معرفی خدمات و محصولات آنها مورد استفاده قرار می گیرد، چه مواردی هستند؟ مواردی که در زیر معرفی شده اند برخی از انواع پر کاربرد تر این گونه از تبلیغات می باشد که جزء تبلیغات آنلاین و اینترنتی طبقه بندی می شوند.

    بنرهای تبلیغاتی

    اولین نوع از تبلیغات اینترنتی که شاید بتوان گفت یکی از مواردی است که به نسبت از دیگر نمونه های تبلیغات اینترنتی با اقبال بالاتری روبرو شده است تبلیغات بنری است. شما ممکن است قبل از این جلب توجه کردن یک نوار رنگی (بصورت افقی یا عمودی) را که نام یک شرکت، خدمات مربوط به آن را برجسته می کرده است را در کناره ها یا قسمت بالا و پایین صفحات وب دیده باشید. به این نوع از تبلیغات بنری گفته می شود و اندازه بستگی به فضایی دارد که این شرکت از آن سایت بخصوص به خودش اختصاص داده است.

    پاپ آپ

    این نیز نوع دیگری از تبلیغات اینترنتی است که کم و بیش شناخته شده می باشد. زمانی که از یک وبسایت بخصوص بازدید می کنید، گاهی اوقات مورد تذکر و هشدار از طرف مرورگر اینترنت خود قرار می گیرید که این مرورگر اقدام به بستن و مسدود کردن یکی از تبلیغات پاپ آپ نموده است. در برخی از موارد دیگر مشاهده شده که در لحظه ورود شما به یک وبسایت، قبل از اینکه موفق به مشاهده مطالب و محتوای مورد نظر خود در آن سایت شوید، مجبور به دیدن یک تبلیغ ناخواسته هستید که به صورت یکباره باز شده و اقدام به معرفی یک شرکت یا خدمات آن می کند. این نوع از تبلیغات به نوعی مهاجم در نظر گرفته شده و عموما توسط مرورگر های اینترنتی مسدود می شوند.

    ایمیل یا خبر نامه

    استفاده از ایمیل و خبرنامه به نوعی به عنوان شکل پیشرفته از پست معمولی در نظر گرفته می شود. متعاقب همان اصل پیشین انتخاب یک آدرس پستی اتفاقی یا بصورت تصادفی، تبلیغات ایمیلی آدرس های ایمیلی را هدف قرار می دهند که در زمانی مشخص بر حسب ارضاء نیازی که در آن زمان توسط دارنده آن آدرس در آن سایت وارد شده است یا حتی ممکن است کاملا بطور تصادفی انتخاب شده باشد.

    تبلیغات ویدئویی

    مطمئنا در حین فعالیت وبگردی خود در طی روز چندین بار در سایت های مختلف با تبلیغات ویدئویی برخوردار داشته اید. این نوع از تبلیغات بسیار شبیه به تبلیغاتی هستند که تحت عنوان تبلیغات بازرگانی از شبکه های تلویزیونی پخش می شوند. آنها در قالب ویدئو عرضه شده و نیاز به بارگزاری شدن  داشته و زمانی که بر روی آن کلیک کنیم، شروع به پخش شدن می کنند. این نوع از تبلیغات عموما ویدئو هایی با کیفیت بسیار بالا هستند که در سایت های اشتراک گذاری ویدئو از محبوبیت بسیار زیادی هم برخوردار می باشند.

    نیازمندی ها

    آیا تاکنون به تبلیغاتی تحت عنوان نیازمندی در روزنامه های توجه کرده اید؟ خوب، حالا اگر فقط آنها را بر روی یک سایت اینترنتی قرار دهیم، چه؟ می بینید که همان نتیجه و احساس را تنها بصورتی جذاب تر و با قدری رنگ و ظاهر زیباتر خواهید داشت. شرکتهای استفاده کننده از این نوع تبلیغات نیز می بایست اقدام به استفاده خریدن و یا به عبارتی اجاره فضایی از سایت این شرکتها بکنند، دقیقا به همان صورت و رویه ای که اقدام به اجاره فضایی از روزنامه ها می کنند.

    انواع تبلیغات آنلاین

    تبلیغات کلیکی

    در حال حاضر نوعی از تبلیغات که بطور گسترده مورد استفاده قرار می گیرد و تقریبا از روشهای موثر تبلیغات آنلاین به حساب می آید تبلیغات کلیکی است. این روش از تبلیغات، تبلیغاتی را بر اساس کلید واژه هایی که کاربر در موتور جستجو مورد جستجو خود قرار داده است تولید کرده و به کاربر نشان می دهد. به عنوان مثال، اگر بر حسب اتفاق شما اقدام به جستجو کلمه شامپو نمائید، بطور ناگهانی در بخش بالای نتایج نشان داده شده لینکهایی را می بینید که قصد هدایت شما به یک وبسایت مراقبت از مو دارد. همچنان که از نام این نوع از تبلیغ بر می آید، در این نوع از تبلیغات درآمد بر اساس هر یک کلیکی که صورت می پذیرد، ایجاد می شود. این روش از تبلیغات برای کسب درآمد و پول روشی بسیار کاربردی شناخته شده است، اما در هر حال نیاز به مدیریت بسیار عالی دارد.

    تبلیغات شناور

    نوعی از تبلیغات مزاحم و به نوعی رنجش آور آنلاین (اینگونه می گویم چرا که خودم شخصا آن را تجربه کرده ام) تحت عنوان تبلیغات شناور شناخته می شود. این نوع از تبلیغات دقیقا به معنای کلمه بر روی محتوای منتشر شده در سایت شما به حالت شناور در می آید یا در همچنان که در حال مشاهده محتوای صفحه ای سایت هستید در بخش بالا یا پایین سایت حرکت می کند. این تبلیغات تا زمان باز بودن آن سایت بصورت شناور بر روی محتوا قرار خواهد داشت، مگر زمانی که شما اقدام به بستن آنها بکنید. اما آیا واقعاً جلب توجه شما به عنوان مخاطب را می کنند؟ قضاوت با شماست!

    تبلیغات تسخیری

    این نوع از تبلیغات نیز همچنان که از نام آن مشخص است، بر روی یک صفحه از وبسایت و متعاقب آن بصورت متوالی بر دیگر صفحات آن سایت قرار می گیرد و در تمام مدت حضور شما در آن وبسایت در جلوی دید شما قرار دارد. در ابتدا و در صفحه اولی که شما باز می کنید در اندازه بزرگ نمایش داده شده و سپس در صفحات دیگر در اندازه های کوچکتر ظاهر شده و همچنان موضوع مورد تبلیغ خود را به شما یادآوری می کند.

    تبلیغات متنی

    در نوبت بعدی که مطلبی را به منظور جستجو در یک موتور جستجو وارد کردید و به یک سایت مشخص هدایت شدید، به تبلیغاتی که در حاشیه این صفحه، بالا یا پایین آن نشان داده می شود؛ توجه کنید. اگر این تبلیغات در ارتباط با موضوعی است که شما اقدام به جستجوی آن کرده اید، بدانید که به احتمال قریب به یقین سفارش دهنده تبلیغ از شکل متنی تبلیغات استفاده کرده است، که شامل مرور کردن محتوا و عبارت مورد جستجو شما به منظور ایجاد و نشان دادن تبلیغات مرتبط و مناسب با آن ایجاد شده است.

    به عبارتی می توان گفت که این موارد از جمله معروفترین و شناخته شده ترین نوع تبلیغات آنلاین می باشد. بنابراین اگر در فکر استفاده از تبلیغات بر روی یک وبسایت هستید، بهتر می توانید چه نوعی از تبلیغات با توجه به بازار هدف و نوع محصول یا خدمات مورد نظر شما از نتیجه بهتری برای شما برخوردار خواهد بود و اگر هم که تنها کاربری هستید که به مرور صفحات مختلف وب می پردازید در نوبت بعدی که با یکی از انواع تبلیغات اینترنتی در سایت های مختلف مواجه شوید، بخوبی می دانید که بر فرض این نوع از تبلیغات در کدام دسته قرار گرفته و از چه نوعی می باشد.

    اخیرا مطلبی هم در رابطه با چگونه استفاده از تبلیغات اینترنتی با عنوان “چگونه آنلاین تبلیغ کنم: ده فوت کوزه گری” منتشر کرده ام، که توصیه می کنم حتما آن را بخوانید.

    فرشید رمضانی: مشاور سئو | اینتراکتیو مارکتینگ

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای
    این مطلب در مجموع 237 بار و امروز 1 بار مشاهده شده است.
    .

    نظرات

  • هنوز نظری ندارید.
  • یک نظر اضافه کنید