مزایای استفاده از اینستاگرام برای کسب و کار شما

  • می دانم که به چه فکر می کنید. یک شبکه اجتماعی دیگر که من می خواهم به آن هم توجه ویژه ای داشته باشید. در بین فیسبوک، توئیتر، لیندکداین، گوگل +، پینترست، وبلاگ شخصی شما و تمامی سایتهای دیگری که شما به آنها دسترسی دارید، چگونه می خواهید اینستاگرام را هم در استراتژی رسانه های اجتماعی خود بگنجانید؟ و از آن مهمتر، اصلا چرا باید به خودتان زحمت بدهید؟ بدون آن هم شما بخوبی در حال پیشرفت هستید، نه . . . ؟

    مزایای استفاده از اینستاگرام
    اینستاگرام

    در اینجا من دلایلی را برای شما عنوان می کنم مبنی بر اینکه چرا باید استفاده از اینستاگرام را برای کسب و کار خود در نظر داشته باشید – اینستاگرام آینده بازاریابی در رسانه های اجتماعی است . . .

     – اینستاگرام راه به جایی نمی برد.

    تنها در طی سه سال ، کاربران اینستاگرام به 150 میلیون نفر رسیده است. این مسیر رشدی بسیار سریعتر از آنچیزی است که فیسبوک، توئیتر و پینترست طی کردند، و البته با وجود بیش از 60% درصد کاربران در بیرون از خاک ایالات متحده امریکا، دسترسی جهانی به این شبکه نیز بیش از پیش در حال رشد می باشد.

    ورای شهرت و گسترش سریع اینستاگرام، دلایل مختلفی وجود دارد مبنی بر اینکه چرا استفاده از این زیرساخت به عنوان بخشی از استراتژی شبکه اجتماعی شما برایتان سودمند است.

    – بازاریابی بصری

    اینستاگرام و دیگر سایتهای ارائه دهنده محتوای بصری مانند پینترست، به یک دلیل مشخص در حال بدست آوردن شهرت و معروف شدن هستند. ما این جمله معروف را که می گوید “یک تصویر از هزاران کلمه موثرتر و با ارزش تر است” را از زمان کودکی خود تاکنون بارها شنیده ایم. به عنوان بازاریابان و تامین کنندگان محتوا، چرا راغب نیستید از تصویر به عنوان بخشی از استراتژی بازاریابی محتوایی خود سود ببرید؟ فقط فکر کنید که اینگونه چقدر میزان تایپ کردن مطلب برای شما کاهش پیدا می کند!

    “بازاریابی بصری” یکی از کلماتی است که امروزه بسیار در بین مردم نقل می شود و البته دلیل معقولی هم برای آن وجود دارد. مصرف کنندگان نیازمند تصاویر هستند و تامین کنندگان محتوا نیز راهی جز تامین آن ندارند. به خوراک خبری خودتان در فیسبوک بیاندیشید، آیا متن تمامی ارسال های انجام گرفته را می خوانید؟ احتمالا خیر. عکسها چطور؟ ممکن است بر روی تمامی عکسها مکث نداشته باشید، اما روی اکثر آنها مکث می کنید و با دقت آنها را نگاه می کنید. درباره پینترست چطور؟ درباره این موضوع بیاندیشید که قادر به تولید چه میزان بیشتری از محتوا خواهید بود، اگر هر ارسال شما تنها یک تصویر باشد که بدرستی تهیه و انتخاب شده است.

    اینستاگرام نیز همینطور است. در مجموع خوراکی است از محرک های بصری که تعامل بیشتر مخاطب را در بالاترین سطح آن تشویق می کند.

    –  سطوح بالایی از تعامل

    در حالیکه من تحقیقات وسیع علمی مانند آنچه در سایتهای mashable می بینید انجام نداده ام تا بتوانم صحت حرفهای خودم را نشان دهم، اما مطالب وبلاگهای بسیاری را خوانده ام و خودم مطالعات مختلفی را داشته ام که نشان می دهد میزان تعامل کاربران در سایت اینستاگرام از هر سایت دیگری بالاتر است. تعداد و نرخ دفعات مورد پسند واقع شدن و درج نظرات در زیر ارسال های اینستاگرام بصورت قابل توجهی از نرخ تعداد دفعات مورد پسند واقع شدن و درج نظرات در زیر ارسال های انجام شده در هر سایت اجتماعی دیگری بیشتری است.

    –   قابلیت دیده شدن بسیار بالای ارسال ها

    یکی از دلایلی که باعث می شود تا ارسال های انجام شده در شبکه اینستاگرام از نرخ بالایی از تعامل مخاطبان برخوردار باشد اینست که ارسال ها از قابلیت دیده شدن بالایی برخوردار می باشند. هیچگونه الگوریتم خاصی وجود ندارد که ارسال های شما را بصورت انتخابی و یا اتفاقی به مخاطبین شما نشان بدهد. هر یک مورد از ارسال های شما در بین خوراک های تک تک دنبال کنندگان شما وجود داشته و توسط آنها دیده می شود.

    استفاده استراتژیک از هشتگ نیز بصورت قابل توجهی نرخ دیده شدن ارسال های شما را به آن دسته از کاربران جدیدی که بر روی ارسال های شما نظری را درج می کنند یا آنها را می پسندند و یا در نیتجه این تعامل اقدام به پسندیدن شما در این شبکه می کنند، بالا می برد.

    همچنین ارسال های انجام شده توسط شما تا ابد در این شبکه باقی می ماند. آنها ناپدید نشده یا همانند توئیت های قدیمی وارد بخش آرشیو نمی شوند. یا همانند شبکه فیسبوک در زیر انبوهی از ارسال های دیگر و قدیمی دفن نمی شوند تا اینکه در آینده کوتاهی گم شوند. با یک اسکرول کردن خیلی کوتاه در نمایه یا پروفایل خود می توانید به تک تک موارد ارسالی یا اشتراک گذاشته شده خود دست پیدا کنید. این روش بسیار مناسبی برای کاربران است تا بتوانند اطلاعات دقیق و کاملی از گذشته برند شما به دست بیاورند.

    –  با یک مجموعه مخاطبین هدف گذاری شما ارتباط برقرار کنید

    من به شما این اطمینان را میدهم که مخاطبین شما در حال استفاده از اینستاگرام هستند. با وجود 150 میلیون کاربر که پیوسته در افزایش هم می باشد، مطمئنا مشتریان شما نیز در بین آنها هستند. ممکن است تعداد اندکی از مشتریان در آن شبکه حضور داشته باشند و این خود باعث می شود تا تعداد افراد مخاطب خود را در آن مجموعه افزایش دهید. اما از این تعداد کم کنونی به نفع خود استفاده کنید تا بتوانید برند خود را بخوبی به آنها بشناسانید و از آنها مشتریان وفاداری را برای خود بدست آورید. کاربران اینستاگرام احساسی و فعال هستند –  و تمایل بسیار زیادی به شناختن هر چه بیشتر و بهتر شما در این محیط نو و جدید دارند.

    –  ارتباط احساسی

    تصاویر، یکباره موجب دریافت پاسخهای احساسی از طرف مخاطب می شوند. شما می توانید به راحتی از ارسال های خود جهت تحریک کردن احساسات بسیار شدید در مخاطب خود استفاده کنید و بدین وسیله عکس العمل مورد نظر خود را در آنها بوجود آورید. اگر می خواهید که مردم به فعالیت غیر انتفاعی شما کمک کنند، از تصاویر به منظور تحریک حس نوع دوستی و کمک کردن آنها استفاده کنید. اگر می خواهید یک سالروز یا یک دستاورد مهم را همراه با مخاطبین خود در این شبکه جشن بگیرید، از تصاویری استفاده کنید که چنین احساساتی را بر می انگیزد. استفاده از ارتباطات احساسی صحیح در ارسال های انجام گرفته از طرف شما بصورت قابل توجهی میزان تعامل با شما را افزایش می دهد و کمک می کند تا شما راحتتر به اهداف خود دست پیدا کنید.

    –  ترافیک زیادی را به سایت خود هدایت کنید

    یکی از مهمترین مواردی که ما خواهان آن هستیم، داشتن ترافیک بیشتر در وبسایت خودمان است. بله، البته که شما می توانید ار طریق اینستاگرام ترافیک بسیار زیادی را به سایت خود هدایت کنید. حتما بخاطر داشته باشید که در بخش مشخصات خود در این سایت لینکی از سایت خود را قرار دهید. این قسمت تنها قسمتی در شبکه اینستاگرام است که شما می توانید در آن اقدام به درج یک هایپرلینک نمائید. نام بردن از وبسایت خودتان یا استفاده از ترغیب کننده های مختلف در بخش درج نظرات نیز راهی بسیار مناسب و خوب برای هدایت ترافیک به سایت خودتان می باشد. من همچنین پیشنهاد می کنم صفحه فرود خاصی را در سایت خود ایجاد کنید و لینک آن را در قسمت مشخصات خود در سایت اینستاگرام درج کنید تا ترافیک وارد شده از طریق اینستاگرام برای شما مشخص باشد و بتوانید برای آنها برنامه ای ویژه را ترتیب دهید.

    –  استفاده از آن لذت بخش است!

    یکی از بهترین نکات در رابطه با استفاده از اینستاگرام این است که این موضوع همراه با سرگرمی و لذت بردن می باشد! ارسال ها موجب خنده شما می شوند، شما مجبور می شوید تا از تصاویر بسیار فوق العاده ای برای جلب توجه مخاطب استفاده کنید و شاهد زیبایی در ساده ترین چیزها خواهید بود. اینستاگرام موجب تغییر نگرش شما در مورد بازاریابی محتوایی می شود – برای اینکه وقتی شما در زمان تهیه محتوای خود لذت ببرید و این کار برای شما همانند سرگرمی باشد، برای شما خیلی هم بعنوان کار به نظر بیاید!

    رشد و گسترشی که ما اکنون شاهد آن در شبکه اینستاگرام هستیم، تنها آغازی برای این سبکه قدرتمند می باشد. اینستاگرام آخرین سایتی است که به جایگاهی ثابت و دائمی در بین شبکه های بزرگ اجتماعی دست پیدا می کند. همچنان که این سایت از کاربران و کشش بیشتری برخوردار می شود، قدرت بیشتری را برای بازاریابان و صاحبان کسب و کار موجب می شود. آماده باشید – اگر اکنون در شبکه اینستاگرام حضور ندارید، در آینده نزدیک حضور خواهید داشت.

     مشاور سئو مارکتینگ در شبکه های اجتماعی

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای
    این مطلب در مجموع 1,118 بار و امروز 1 بار مشاهده شده است.
    .

    نظرات

    • padideh
      می 3, 2014 در 7:37 ب.ظ

      سلام . . خسته نباشید ..
      من یه سوال دارم اگه میشه لطفا جواب بدین ..
      من پسورد اینستامو یادم رفته بود .. زدم forgot pass و باید از طرفه اینستا بهم تو yahoo پسودر جدید بده ولی 2روزه که هیچ msg نیومده ..
      من چی کار باید بکنم ؟؟
      خواهش میکنم کمک کنید 🙁

      • فرشید رمضانی
        می 4, 2014 در 10:54 ب.ظ

        سلام
        معمولا در کمتر از ده دقیقه جواب میدهد
        یکبار پوشه اسپم ایمیل خود را هم چک کنید .
        متاسفانه این احتمال وجود دارد که هک شده باشید و ایمیلتان را نیز تغییر داده باشند . آیا عکسی اضافه نشده است ؟

    • احمری
      نوامبر 9, 2014 در 9:34 ق.ظ

      سلام
      من تازه می خوام از طریق اینستا بازاریابی شروع کنم و خیلی از مطالب این مقاله استفاده کردم واقعا ممنون و خسته نباشید

      • فرشید رمضانی
        نوامبر 9, 2014 در 11:00 ق.ظ

        سلام
        خوشحالم که مفید بوده و برایتان آرزوی موفقیت دارم .

    • قوامي
      نوامبر 18, 2014 در 1:20 ق.ظ

      فرشيد عزيز،سلام متاسفانه فيس بوك از دسترسم خارج شده و نمي تونم پست هاي عالي شما رو ببينم،مثل هميشه عالي
      يك سوال اگر بخواهيم در اينستا تبليغ كنيم چگونه بايد انجام بشه يا دوستاني داريد كه اينكار رو انجام بدن
      ممنون ميشم جواب بديد

      • فرشید رمضانی
        نوامبر 18, 2014 در 2:27 ق.ظ

        سلام و خیلی ممنونم از همه لطفهایتان به من .
        بسته به این که زمینه فعالیتتان چه چیزی باشد ، برخی از دوستانم میتوانند کمکتان کنند و در اکانتهای مرتبط برایتان تبلیغ کنند . لطفا آدرس صفحه را برایم در فرم تماس با من بفرستید تا در خدمتتان باشم .
        باز هم ممنون از همراهی هایتان

    • کاغذ دیواری
      نوامبر 16, 2015 در 1:37 ب.ظ

      سلام و خیلی ممنون

    یک نظر اضافه کنید