بیست و یک پلاگین برتر وردپرس برای سال 2012

  • اگر از سیستم انتشار محتوای وردپرس برای وبسایت یا وبلاگ خود استفاده می کنید، مطمئنا خواهان ذخیره کردن این لیست از پلاگین ها خواهید بود. یکی از بهترین نکاتی که در رابطه با زیرساخت وردپرس مطرح می باشد، قابلیت شخصی سازی سریع و آسان آن حتی در صورت عدم بهره مند بودن از مهارت های طراحی و کدنویسی می باشد.

    در ادامه لیستی از برترین انتخاب ها در زمینه پلاگین برای سال 2014 می باشد. اغلب این پلاگین ها رایگان هستند، بنابراین اگر از بودجه محدودی برای سایت خود برخوردار هستید، یا اینکه اصلا هیچ بودجه ای در اختیار ندارید نیز موارد خوبی در این لیست برای شما وجود دارد.

    پلاگین های وردپرس

    Broken Link Checker

    این پلاگین لینک های معیوب و یا حذف شده را تشخیص داده و نمایان می سازد. به عبارتی هر دو این موارد از جمله مواردی هستند که موجب صدمه زدن به ارتباط شما با موتورهای جستجو و خوانندگان شما می شود. همچنین در تنظیمات آن می توانید درخواست دریافت ایمیل در صورت مواجه با عدم کارکرد صحیح یک لینک را نیز درخواست کنید.

    WordPress SEO by Yoast

    یک پلاگین قدیمی، اما پر کاربرد و مفید! این پلاگین قالب و الگویی مناسب در داخل محیط ورد پرس به منظور بهینه سازی هر یک از صفحات یا محتوای منتشر شده توسط شما ارائه می کند. استفاده از آن بسیار ساده بوده و شما را نسبت به استفاده از حدس و گمان برای بهینه سازی محتوای خودتان بی نیاز می کند.

    SEO Facebook Comments

    آیا تاکنون توجه کرده اید که چگونه تعدادی از وبلاگ ها در کنار بهره مندی از سیستم درج نظر مخصوص وردپرس از سیستم درج نظر شبکه اجتماعی فیسبوک هم استفاده می کنند؟ این پلاگین یکی از روشهای برقرار ساختن این ویژگی در سایت می باشد. این ویژگی به آن دسته از بازدید کنندگان وبسایت یا وبلاگ شما که در همان لحظه بازدید از سایت شما وارد شبکه فیسبوک شده اند نیز اجازه استفاده از امکان درج نظر در فیسبوک را می دهد. این ویژگی همچنین نظرات درج شده در فیسبوک را نیز در وبلاگ یا وبسایت شما نمایش می دهند، که به عنوان محتوای تولید شده توسط کاربر در نظر گرفته شده و برای بهینه سازی محتوای شما بسیار حائز اهمیت می باشد.

    Flare

    پلاگین های مختلفی برای نمایش آیکون های شبکه های اجتماعی معرفی و عرضه شده اند. اما این نمونه یکی از پلاگین های مورد علاقه من می باشد. من این را به این دلیل دوست دارم که به شما اجازه می دهد تا گزینه اشتراک گذاری را در بالا یا در قسمت زیرین محتوای خود قرار دهید یا اینکه آنها را بصورت شناور در قسمت کناری محتوای خود نشان دهید. این پلاگین همچنین از ویژگیهایی برای شخصی سازی نیز برخوردار می باشد، بدین صورت که به شما اجازه می دهد تا خودتان در مورد کمیت و کیفیت گزینه های اشتراک گذاری تصمیم بگیرید.

    JM Twitter Cards

    این پلاگین داشتن کارت های توئیتر را بصورت خودکار برای هر یک از محتواهای منتشر شده برای شما ممکن می سازد. این بدان معناست که هر گاه شما یا یکی از بازدید کنندگان شما توئیتی را در ارتباط با یکی از محتواهای منتشر شده توسط شما ارسال کند، هر تصویر، ویدئو یا فراداده (متا داده) پیوست شده به محتوای شما در میانه متن آن توئیت نشان داده می شود.

    All in One Schema.org Rich Snippets

    ما می دانیم که اسنیپت هایی که دارای محتوایی غنی باشند به شدت از اهمیت بالایی برای رتبه بندی در موتورهای جستجو برخوردار بوده و همواره بر میزان این اهمیت نیز افزوده می شود، اما جز اینکه شما یک برنامه نویس باشید، شروع به استفاده از آنها بسیار سخت و مشکل است. این پلاگین اضافه شدن اسنیپت های غنی را آسان می کند، به گونه ای که فضایی را در اختیار شما قرار می دهد که پر کردن آن برای شما در زمان اضافه کردن محتوا بسیار راحت می باشد.

    Contact Form 7

    اگر تنهای چیزی که به آن نیاز دارید یک فرم ارتباط با ما ساده و شکیل است، Contact Form 7 همچنان یکی از برترین انتخاب ها در بین بازاریابان و مدیران وبسایت ها می باشد.

    Simple Pull Quote

    خوانندگان وبلاگ همیشه علاقه خاصی نسبت به خواندن نقل قول دارند، و این پلاگین یکی از آسان ترین روشها برای وارد کردن نقل قول ها بصورت شخصی سازی شده و جذاب در بین محتوای درج شده توسط شما می باشد. از این طریق مطمئن می شوید که خوانندگان شما به راحتی متوجه نقل قول مورد نظر شده و از این طریق شما به راحتی می توانید توجه مخاطب را به نقل قول مربوطه جلب و سپس وی را به خواندن ادامه مطلب دعوت کنید.

    Author Bio Box

    اگر در حال حاضر انتشار مطالب دیگران بر روی وبلاگ خود را به عنوان نویسنده مهمان می پذیرد، یا اینکه می خواهید از اینکه برای هر یک از محتوای منتشر شده بر روی وبلاگ خود به عنوان مالک معنوی و حقیقی آن شناخته شوید – – هم توسط خوانندگان خود و هم برای گوگل – – بهتر است نصب کردن پلاگین Author Bio Box را در نظر بگیرید. شما تصویر و توضیح خلاصه و مورد نظر خود را که تمایل به نمایش آن دارید انتخاب کرده و این پلاگین مشخصات شما جهت معرفی (یا مشخصات نویسنده مهمان شما را) در زیر هر یک از محتواها یا مقالات منتشر شده در وبلاگ شما نمایش می دهد.

    Backup Buddy Premium

    هر چند که پلاگین های رایگانی برای گرفتن نسخه پشتیبان موجود و در دسترس می باشد، هیچیک از آنها به اندازه Backup Buddy Premium قوی و قابل اعتماد نیستند. در حالیکه قیمت این پلاگین در ازای دریافت یک گواهی و جواز استفاده مادام العمر معادل 80$ است، به نوعی می توان آن را به عنوان یک سرمایه گذاری به حساب آورد، چرا که در ازای آن شما از تضمین و تعهدی برای حفاظت و امنیت محتوا و فایل های وردپرس خود برخوردار می شوید که در نوع خودش قابل قیمت گذاری نیست.

    Nrelate Related Content

    آیا در نگاه داشتن بازدید کنندگان در سایت خود با مشکل مواجه هستید؟ معرفی محتوای مشابه به بازدید کنندگان یکی از راههای افزایش زمان باقی ماندن بازدید کننده در سایت و البته میزان کلی بازدید صفحات می باشد. این پلاگین، تنها نیاز به فعال شدن دارد و سپس به صورت خودکار اقدام به اسکن کردن محتوای شما کرده، مطالب و محتوای مشابه را به بازدید کننده معرفی می کند.

    WP Smush.it

    اگر می بینید که سایت شما برای بالا آمدن نیاز به مدت زمان زیادی دارد، مشکل آن ممکن است از بابت سایز و اندازه تصاویر استفاده شده در سایت شما باشد. غیر از کوچک کردن تک تک تصاویر و سپس بارگذاری مجدد آنها در سایت، این پلاگین بصورت خودکار تمامی تصاویر منتشر شده در سایت شما را مرور کرده و اقدام به فشرده سازی آنها می کند. این پلاگین همچنین بصورت خودکار اقدام به فشرده سازی تمامی تصاویری می کند که از این به بعد نیز بر روی سایت شما بارگذاری می شود.

    WooCommerce

    بدون اینکه متحمل هزینه ای برای باز طراحی وبسایت خود شوید، می خواهید یکی از ویژگی های سایت های تجارت الکترونیک را در وبسایت وردپرس خود داشته باشید؟ این پلاگین به شما اجازه می دهد تا به سادگی تم کنونی وبسایت خود را تبدیل به یک فروشگاه تجاری کنید.

    Google Analytics for WordPress

    این پلاگین به شما اجازه دستیابی فوری به اطلاعات ترافیک سایت خود را از طریق داشبورد مدیریت وبسایت خودتان فراهم می آورد.

    Google XML Sitemaps

    داشتن یک نقشه مناسب بصورت XML بر روی سایت بسیار حیاتی می باشد، در نتیجه موتورهای جستجو از این طریق می توانند تمامی محتوای شما را به راحتی پیدا و آنها را اندکس کنند. این پلاگین بطور خودکار نقشه ای را برای شما فراهم آورده و به موتورهای گوگل، بینگ و یاهو اجازه می دهد تا ساختار کامل سایت شما را مشاهده کنند.

    BuddyPress

    آیا هرگز به اضافه کردن یک فروم به سایت وردپرس خود فکر کرده اید؟ BuddyPress به شما اجازه می دهد تا به راحتی و بسیار سریع یک بخشی را به مانند یک میز شور و مشورت در سایت خود ایجاد کنید و همچنین در این محیط از امکانات ارسال پیام خصوصی برای دیگر اعضاء برخوردار شوید.

    Facebook Chat

    تنها با یک کلیک، شما می توانید امکان یک گفتگوی همزمان به وبسایت یا وبلاگ خود را اضافه کنید. Facebook Chat به شما امکان برقراری ارتباط با بازدید کنندگان وبسایت خود در زمان حال را می دهد، به این معنا که از طریق آن قادر به گقتگو با بازدید کنندگان در رابطه با محتوا خود بوده و حتی خدمات پشتیبانی زنده و در لحظه را به آنها پیشنهاد دهید.

    The Events Calendar

    اگر بطور مکرر اقدام به میزبانی رویدادهای مختلف می کنید – چه بصورت زنده و همزمان یا غیر همزمان – این پلاگین به شما اجازه می دهد تا از هدر رفتن زمان زیادی جلوگیری کنید. این پلاگین به شما اجازه می دهد تا به سادگی رویداد هایی را ایجاد کرده و آنها را بر روی وبسایت خود به نمایش بگذارید، رتبه بندی این رویدادها را بهبود بخشید، و حتی به بازدید کنندگان خود اجازه دهید تا بر روی سایت شما به جستجو رویدادهای مختلف بپردازند.

    Search Everything

    اگر تاکنون گله و شکایاتی را از طرف بازدید کنندگان خود درباره بخش جستجوی داخلی سایت خود دریافت کرده اید، این پلاگین ممکن است راه حل این مشکل باشد. این پلاگین عملکرد جستجو سایت شما را بهبود بخشیده، و حتی به شما امکان شخصی سازی و برجسته ساختن برخی از صفحات و محتوای ارسال شده در سایت از طریق بخش جستجو را می دهد.

    Ultimate Coming Soon Page

    هنوز برای راه اندازی وبسایت خود آمادگی کامل را ندارید، اما به چیزی فراتر از یک صفحه عادی و عمومی با محتوای “این سایت بزودی شروع به فعالیت می کند” لازم دارید؟ این پلاگین طراحی کردن یک صفحه زیبا، جذاب و شخصی سازی شده با مضمون “این سایت بزودی شروع به فعالیت می کند” را بدون نیاز به هیچگونه دانش کدنویسی یا حتی طراحی برای شما مقدور می سازد. با استفاده از آن شما حتی قابلیت جمع آوری آدرس ایمیل بازدید کنندگان را هم خواهید داشت، تا در ادامه در زمان شروع به فعالیت سایت اعلانی را برای آنها ارسال کنید.

    Rating-Widget

    آیا هرگز توجه کرده اید که برخی از سایت ها چگونه آن ستاره های کوچک و زیبا را برای رتبه بندی در کنار محصولات و محتوای خود قرار می دهند؟ این پلاگین به شما اجازه می دهد تا به راحتی یک سیستم رتبه بندی را به سایت خود اضافه کنید و در ادامه به بازدید کنندگان اجازه دهید تا محتوای شما را با استفاده از آن ستاره ها رتبه بندی کرده و به آنها امتیاز دهند.

    باز هم پلاگین های بسیاری وجود دارند که می توانستم در این لیست به آنها اشاره کنم، اما اینها آن دسته از پلاگین هایی بودند که بسیار مورد علاقه من هستند.

    اگر مسئولیت نوشتن این مطلب بر عهده شما بود، چه پلاگین هایی را به آن اضافه می کردید؟ در بخش نظرات منتظر شما هستیم!

    نویسنده کیم گارست – 12 اسفند 1392

    فرشید رمضانی: مشاور سئو | مارکتینگ در شبکه های اجتماعی

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۲ رای
    این مطلب در مجموع 45 بار و امروز 1 بار مشاهده شده است.
    .

    نظرات

  • هنوز نظری ندارید.
  • یک نظر اضافه کنید