اجرای بازاریابی محتوا بصورت موثر نیاز به ویدئو دارد

  • اگر من یک استراتژی بازاریابی محتوا  را که از نظر فهم آسان بوده و باعث

    (1) بالا رفتن رتبه در موتورهای جستجو

    (2) درگیر شدن مخاطب

    (3) و نقل دهان به دهان

    شود را پیشنهاد دهم، اغلب بازاریابان تمایل به یادگیری آن دارند. اما اگر این استراتژی شامل استفاده از ویدئو هم باشد، چه؟

    بسیاری از بازاریابان محتوا، استفاده از ویدئو را نادیده می گیرند , بسیاری بازاریابان نسبت به تولید ویدئو علاقه ای ندارند. آنها به اشتباه فکر می کنند که:

    — هرکسی میتواند اقدام به نوشتن بکند، بنابراین تولید متون نوشتاری در حجم انبوه می تواند به سرعت، با هزینه کم و راحت انجام شود، و این بر خلاف ویدئو است که نیاز زیاد به زمان و البته استعداد دارد.

    — از آنجایی که آنها بازاریابان ماهری هستند که ترجیح می دهند بجای نگاه کردن به ویدئو متون نوشته شده را خیلی سریع از نظر گذرانده و بخوانند، بنابراین اعتقاد دارند که دیگران هم باید اینگونه رفتار کنند.

    هرچه پیش میرویم الگوریتم های گوگل، هوشمندتر و پیشرفته تر میشوند، بازاریابی در موتورهای جستجو اهمیت بیشتری پیدا میکند و صفحه اول گوگل دست نیافتنی تر میشود. هرچقدر به محتوای خود اهمیت دهید، از سرمایه های خود محافظت کرده اید.

    به عنوان اولین نکته، متوجه باشید که محتوای خوب و مناسب ارزش به مراتب بالاتری نسبت به محتوای با کیفیت متوسط دارد و این جدای از شکل و قالب نوشتار است. همانطور که این وبلاگ مطرح در زمینه بازاریابی محتوا بخوبی عنوان کرده است:

    “اولین قانون در وبلاگ عدم انتشار محتوایی است که از کیفیت مطلوب برخوردار نباشد.” بنابراین اگر تهیه محتوای بصری زمان بیشتری از شما می گیرد، این تنها چالشی است که شما در قبال بالا بردن کیفیت محتوای خود متحمل می شوید.

    و در ارتباط با نویسندگان و همینطور خوانندگان، متوجه باشید که آنها در اقلیت قرار می گیرند. حتی در بین آن دسته از افراد که در طبقه اجتماعی موفق و متوسط جامعه قرار می گیرند، بخش عمده ای از مردم با زحمت رو به خواندن مطلب می آورند. در حقیقت آنها خواندن را با “کار کردن” برابر می دانند و ترجیح می دهند تا اطلاعات خود را از طریق ویدئو، پادکست و یا داده نما(اینفوگرافیک) بدست بیاورند.

    اما آیا تمامی این مزایا در واقعیت هم وجود دارد؟ باید در یک کلمه بگویم، بله، وجود دارد؛ و دلیلش هم اینست.

    ویدئو باعث افزایش رتبه بندی شما از نظر رده بندی سئودر سیستم ارتباطی و مشاهده آنلاین و آفلاین ویدئو در سایت های یوتیوب و ویمئو می شود،  و درک این موضوع در سهل تر بودن رتبه بندی بر اساس عبارات جستجو برای ویدئو ها نسب به جستجو در مطالب غیر ویدئو ای در موتورهای جستجو مشخص است.

    اما برای این موضوع فقط به حرف من اتکا نکنید، و در عمل آن را ببینید. عبارت بازاریابی محتوا (content marketing) را در گوگل مورد جستجو قرار دهید و 5 نتیجه اول در این رابطه را ملاحظه کنید.

    پنج نتیجه اول گوگل با کلید واژه بازاریابی محتوا -- content marketing
    اجرای بازاریابی محتوا بصورت موثر نیاز به ویدئو دارد – پنج نتیجه اول گوگل با کلید واژه بازاریابی محتوا 

    رتبه بندی ویدئوها بسیار بیشتر ازدیگر نتایج، متغیر می باشد. چیزی که شما در این جستجو به آن دست خواهید یافت، موارد معمولی از سایت ویکیپدیا و آلتاپ و برخی دیگر از وبسایت های تخصصی مثل سایت موسسه بازایابی محتوا و کپی بلاگر خواهد بود.

    حالا در قسمت سمت راست سایت بر روی کلمه “ویدئو” کلیک کنید تا نتایج جستجو شما به ویدئو های موجود محدود شود. موردی که من شخصا به عنوان نتیجه اول به آن دست یافتم، ویدئویی در این رابطه بود که تنها 4 روز پیش در این رابطه تهیه شده بود.به عبارت دیگر می توان گفت که با کار کردن در این زمینه هنوز می توان به نتایج خیلی خوبی دست یافت.

    ویدئو ها باعث بیشتر درگیر شدن مخاطب شما می شود.

    در زیر مواردی جالب توجهی از نتایج تجزیه و تحلیل آماری می بینید که بر گرفته از یک وبلاگ تخصصی به نام اینگیج است:

    — بر اساس گفته سایت که با شرکت تعداد زیادی از مردم در یک نظر سنجی در سال 2010 توسط فوربز (Forbes) انجام شده بیان داشته اند که اخیرا مقدار ویدئو بیشتری نسبت به سال گذشته مشاهده کرده اند.

    — تقریبا 60 درصد از پاسخ دهندگان عنوان کردند که پیش از خواندن هرگونه مطلب بر روی یک صفحه خاص از یک وبسایت اقدام به تماشای ویدئو موجود در آن صفحه می کنند، و 22 درصد اعلام کردند در رابطه با کسب اطلاعات مختلف در زمینه کسب و کار مشاهده ویدئو را با جستجو در میان مطالب نوشتاری ترجیح می دهند.

    — هفتاد و پنج درصد از مدیران در صنایع مختلف عنوان کرده اند که حداقل هفته ای یکبار اقدام به تماشای ویدئوهای مرتبط با کسب و کار خود می کنند، و بیش از 50 درصد در این رابطه از سایت یوتیوب استفاده می کنند.

    –شصت و پنج درصد از مدیران اجرایی ایالات متحده که در سال 2010 در این نظر سنجی شرکت کرده اند، عنوان کرده اند که بعد از مشاهده یک ویدئو در زمینه کسب و کار خودشان اقدام به بازدید و بررسی یک سایت فروشنده در آن زمینه کرده اند.

    — پنجاه سه درصد از این افراد برای کسب اطلاعات بیشتر در رابطه با یک محصول، خدمت و یا فروشنده آن دست به جستجویی در این رابطه زده اند.

    — چهل و دو درصد هم اعلام کرده اند که با تماشای یک ویدئو در زمینه مورد نظر اقدام به خریدی در آن رابطه کرده اند.

    در حالیکه این نتایج از نظرسنجی در بین مدیران عامل واحدهای تولیدی مختلف توسط واحد تحقیق فوربز به دست آمده است، با استفاده از الگو قراردان این نتایج و نتیجه گیری در مورد دیگر گروهها از افراد و صاحبان کسب و کار که احیانا با کمبود وقت هم مواجه هستند، می توان به نتایج مثبت دیگری دست یافت. به عبارت دیگر، اگر شما در زمینه کسب و کار و فروش خدمات به شرکت های دیگر یا بازاریابی و فروش صنعتی فعالیت دارید، می توانید مطمئن باشید که محتوای ویدئویی با کیفیت موقیعت و شانس بیشتری در زمینه فروش نسبت تهیه مقالات نوشتاری برای شما فراهم می آورد.

    افزوده شدن بر نقل دهان به دهان (بازاریابی سینه به سینه)

    چه نوعی از محتوا بیشتر بر روی سایتهای اجتماعی از قبیل فیسبوک، اینستاگرام و پینترست به اشتراک گزارده می شود؟ پاسخ چیزی نیست غیر از محتوای ویدئویی!

    چه نوعی از محتوا با سادگی بیشتر بر روی وبلاگهای مردم قرار می گیرد؟ محتوای تصویری و ویدئویی

    چه نوعی از محتوا تقابل و نزدیکی بیشتری با معنای کلمه “ویروسی” دارد؟ ویدئو. ویدئوها به خود حالت ویروسی می گیرند، چرا که تماشای آنها تا حدودی همراه با لذت بوده و در خود انبوهی از احساسات را به همراه خواهند داشت. پست وبلاگها و محتوای نوشتاری خیلی به ندرت حالت ویروسی به خود می گیرند.

    راهکار هایی برای آغاز کار با محتوای ویدئویی

    اگر تاکنون متقاعد به تولید محتوای ویدئویی شده اید، بهترین و اولین قدم برای شما شناسایی نقطه قوت در تولید یا ارائه خدمت و یا برترین محتوای نوشتاری شما است  ، که بیشترین مخاطب را برای شما به همراه دارد.

    این محتوا را می توانید با پرسیدن این سوالها از خودتان بیابید.

    بخشهایی که به بهترین وجه جایگاه یگانه و برتر را برای شما ایجاد می کنند، کدامها هستند؟

    چه محتوایی پیش از این با اقبال زیاد مخاطبین شما روبرو شده است؟

    به کدام یک از محتوا های موجود در سایت شما به نسبت بقیه بیشتر لینک شده است؟

    حالا باید ببینید که کدام یک از پست های شما قابلیت بهینه شدن از طریق نماهای گرافیکی، پیشنهاد شدن از طرف دیگر منابع یا یک معرفی فشرده از طریق گرافیک های جذاب را دارد.

    زمانی که آن را پیدا کردید، محتوای پیش از این ساخته شده خود در قالب یک ویدئو جدید آماده کنید. اگر نیاز به استخدام فردی در این مورد خاص دارید به سایتهای Fiwer.com و Elance.com سر بزنید. شما از اینکه متوجه شوید چقدر تهیه یک محتوای گرافیکی یا ویدئویی در زمان داشتن یک پیام خوب برای انتقال، ارزان می تواند باشد، شوکه می شوید.

    فرشید رمضانی: مشاور سئو | اینتراکتیو مارکتینگ

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای
    این مطلب در مجموع 43 بار و امروز 1 بار مشاهده شده است.
    .

    نظرات

    • علیرضا
      سپتامبر 10, 2015 در 12:31 ق.ظ

      مطلب قابل تاملی بود و حتما باید در لیست فعالیت های بازاریابی ام از آن استفاده کنم

    • 20payment.com
      دسامبر 6, 2019 در 1:39 ب.ظ

      خسته نباشید مرسی به خاطر این مطلب مفید

    یک نظر اضافه کنید